Skip to main content

एक्काइसौं शताब्दीको क्रान्ति र सम्भावना

pardip giri
Pradeep Giri(प्रदिप गिरि)
विश्वले एक्काइसौ शताब्दीको पहिलो दशक समाप्त गरी सक्यो । एक्काइसौ शताब्दीको शुरुवात विश्वम अन्र्तररष्ट्रिय समाजवादको पराजयवाट भएको थियो । १९८९ मा सोभियत यूनियनको विघटन भएपछि अमेरिकाको नेतृत्वमा रहेको पूजीवादी विश्व अत्यन्त उत्साही थियो । पुजीवादका कतिपय चिन्तकले अब इतिहासको अन्त्य भइसक्यो, अब सिंगो संसारमा एकमात्र विचारधारा रहन्छ, त्यो विचारधारा भनेको पूजीवादको विचारधारा नै हो भनेर जोड दिए । खासमा प्रचलित उदारवादलाई पूजीवादको विचारधारा कै रुपमा व्याख्या गरिन्छ , कुरो त्यत्ति हो ।
कुरो सोभियत यूनियनको विघटनको मात्र थिएन । बीसौं शताब्दीमा यूरोपका अनेकौं देशमा सोसियल डेमोक्रेटिक पार्टीहरु सत्तामा आएका थिए । सोसियल डेमोक्रेट पार्टीहरुले आफ्नो लक्ष्य समाजवाद बताउँछन् । तर, बीसौं शताब्दीको अन्त्य हुँदा सम्म सोसियल डेमोक्रेटिक पार्टी सत्तारुढ रहेका देशहरुमा पनि तिनीहरुको असफलता प्रकट भइसकेको थियो । सोसियल डेमोक्रेटिक पार्टीले आफ्नो मूलुक र समाजमा कल्याणकारी राज्य बनाउने कोशिस अबश्य गरेको थियो । प्रारम्भिक चरणमा उनीहरु एकहद सम्म सफल पनि भएका थिए । तर, सोभियत यूनियनको विघटन पछि कल्याणकारी राज्यको सम्भावनामा प्रश्न चिन्ह लाग्दै गयो । सोभियन यूनियनको पतन पछि विश्वमा पूजीवाद निर्वाध किसिमले अगाडी बढ्यो । खासमा बीसौं शताब्दीको अन्त्यतिर केन्सीय विचारधारावाट प्रेरित कल्याणकारी विचारधारामा शंका र विरोध जताइन थालिएको थियो । विश्वमा मार्गरेट थ्याचर र रोनाल्ड रेगनले नेतृत्व गरेको मुद्रावादी सिद्धान्त र बजारवादी राज्य प्रभावशाली भइसकेको थियो । यस विचारधाराका अनुसार राज्यले हस्तक्षेप गर्नु हुदैन, शिक्षा र स्वास्थ्य जस्ता साहै नै महत्वका कुरालाई पनि नीजि उद्यमीलाई नै दिनु पर्दछ , राज्यले आम जनतालाई राहत दिने भनेको उनीहरुको आलस्य र अनुत्पादकतालाई प्रोत्साहन दिने मात्र हो भन्ने बजारवादी अर्थशास्त्रीको भनाई थियो । मिल्टन फिल्डमन यसका जवरजस्त प्रवक्ता थिए । २००० इस्वी शुरुहुँदा सम्म यसै विचारधाराले पुरा यूरोपलाई ग्रस्त गरिसकेको थियो । यी पंक्ति लेखिदाताका सम्म स्क्यानलेभियाका स्वीडन जस्ता कल्याणकारी राज्य पनि रक्षात्मक स्थितिमा पुगेका छन् ।यहाँपनि राज्यको कल्याणकारी भूमिका खुम्ची रहेको छ ।

हामी यस्तो अबस्थाको भविष्यमा उभिएका छौं । यस्तावेलामा समाजवाद मात्र होइन , सबै किसिमका परिवर्तनकारी आन्दोलन अत्यन्त कमजोर हुनु स्वभाविक हो । विश्वमा कहिपनि समाजवादको कुरा जोडसोरले गरिएको सुनिदैन । विश्वमा कुनैपनि क्रान्तिकारी विचारधारा प्रभावशाली छैन । यति भन्दैमा आम जनता बेचैन छैनन् भन्ने छैन । आम जनता बेचैन छन् । त्यस बेचैनीको अनेका अनेक अभिव्यक्तिहरु भइरहेका छन् । यसै अभिव्यक्तिकोरुपमा एक्काइसौ सताब्दीको शुरुवात पनि अमेरिकाको टुइन टावरको विरुद्ध आतंकबादी आक्रमणवाट भएको थियो । कुरो त्यत्तिमा सिमित छैन । छिमेकी हिन्दुस्थानमा माओवादी पार्टीको नेतृत्वमा त्यहाँ बस्ने आदिवासीहरुले विकट हृसंक संघर्ष गरिरहेका छन् । भर्खरै पछिल्लो महिना मात्र त्यहाँ माओवादीहरुले गरेको आक्रमणवाट उच्च पदस्थ नेताहरुको मृत्यु भएको छ । हत्याभएका समाचार सबै अखवारमा छापिएको छ । माओवादी एउटा निश्चित विचारधाराको प्रतिनिधित्व गर्ने समुह हो । माओवादी बाहेक पनि अनेका अनेक गैरराजनीतिक समुहहरुले संगठित राज्य अथवा राष्ट्रिय राज्यसंग अनेक रुपमा भीषण टक्कर लिइरहेका छन् । हिन्दुस्थानमा पूर्वी उत्तर सीमा तर्फ भइरहेको स्वायत्तताको संघर्ष , कस्मिरको कहिले नटुंगिने धार्मिक ? द्वन्द्व यस्तै द्वन्द्वहरु हुन । यतिले नपुगेर कहिले काँही अन्ना हजारे र रामदेवजस्ता हास्यासपद पात्रले पनि सिंगो राज्यलाई हल्लाएको परिदृष्य देखिन्छ । यो सब के हो ? ठीक त्यस्तै विश्वको महाशक्ति बन्न लम्किएको चीनले पनि आफ्ना समाज भित्र एक होइन अनेकौं चुनौतीको सामाना गरिराख्नु परेको छ । अझ तिब्बतको कुरा त उल्लेख नै नगरु । तिब्बतको कुरा चीन सुन्नै चाहदैन । यो अबस्थामा केही समय अघि मात्र भएको अमेरिकामा वालस्ट्रिट कब्जा गर्ने आन्दोलनलाई पनि हामी हेक्का राख्न सक्छौं । यतिहुदा हुँदै पनि आगामी दिनमा परिवर्तनको के रणनीति हुन्छ भन्नेबारे हामी कोही पनि स्पष्ट छैनौं । आजको सबैभन्दा ठूलो संकट यही नै हो ।
विश्वमा यस समय कम्यूनिष्टका नामले अथवा सोसियल डेमोक्र्याटका नामले चिनिएका हिजोका परिवर्तनवादी शक्तिहरुको छवि विशेष उज्यालो छैन । तर, यिनै संज्ञा भित्र वा बाहिर सक्रिय अनेकौं समुहहरु अवश्य छन् । नेपालमा केही बर्ष अघि माओवादीका नामवाट विकट सामाजिक संघर्ष चलाइयो । त्यस संघर्षका ठोस सामाजिक आर्थिक कारणहरु अवश्य पनि थिए । नेपाली समाजमा यत्रो ठूलो जनसंचालन, जनसंघर्ष विरलै भएको थियो । जनजाती, दलित, महिलाहरुलाई माओवादीले अद्भूत आत्मविश्वास प्रदान गरेको थियो । यी सबै त्यतिखेर लडे । तर, अहिले आएर माओवादीको संस्थापन पक्ष कमसेकम आत्महीन र पराजित जस्तो देखिन्छ । यति भन्दैमा माओवादी आन्दोलन समाप्त भयो भन्न सकिन्न । ठीक यस्तै कुरा ऐतिहासिक मधेस आन्दोलनका वारे भन्न सकिन्छ ।
नेकपा माओवादीको संस्थापन पक्षको कमजोरीले गर्दा अनेकौं टुक्रा माओवादी शक्ति देखिएका छन् । सानासाना नयाँ माओवादी पार्टी छन् ।अझ त्यसमाथी मोहन बैद्यले नेतृत्व गरेको माओवादी पार्टी को उपस्थिति सर्वथा उल्लेखनीय छ । यिनीहरुको गन्तव्य के होला ? यिनीहरु कहाँ पुग्लान ? यो भन्न सकिने अबस्था छैन । संगठित माओवादी पार्टी भन्दा पनि नेपालमा यो समय देखा परिरहेको जातिय आन्दोलन झन चर्को भएको छ । जनजातिहरुले आफ्नो बेग्लै पार्टी बनाइसकेका छन् । मधेसको संघर्ष यथावत छ ।
दलितहरुको शक्ति र स्वरको उल्लेख्य उपस्थिति छैन । तर, दलितहरुको असन्तुष्टि पनि जगजाहेर छ । र दलितहरुले एक व्यक्ति एक भोटको नाममा चालू जनतन्त्रमा आफ्नो संतोषजनक प्रतिनिधित्व कहिल्यै पाउँदैनन् भन्ने कुरा स्पष्ट छ । यो कुरो भारतमा पनि स्पष्ट भएको कुरा हो । यो कुरा नेपालमा पनि स्पष्ट भइसकेको छ । यस्तो अवस्थामा परिवर्तनकारी शक्तिले कहाँ गएर कसरी आफ्नो शक्ति जुटाउने कसरी आफ्नो संगठन बढाउने ? अर्को शब्दमा भन्नेहो भने कसलाई आफ्नो बाहन बनाउने ?
कार्लमाक्सको सन्देश स्पष्ट थियो । कार्लमाक्सले मजदुर बर्गलाई आफ्नो संघर्षको बाहन वा माध्यम बनाउन चाहेका थिए । दुनियाँको मजदुरहरु एक हौ भन्ने कार्लमाक्सको आह्वान थियो । त्यतिले नपुगेर कार्लमाक्सले बर्गसंघर्षका अनिवार्य नियमहरुको उल्लेख गरेका थिए । विश्व जानिनजानी क्रान्तिका तर्फ लम्कदै छ भन्ने कुरा कार्लमाक्सको ठहर थियो । कार्लमाक्सले आफ्नो क्रान्तिको केन्द्रमा उत्पादनको शक्ति र उत्पादनको सम्बन्धलाई राखेका थिए । उनका विचारमा मानवीय चिन्तन र भावना त्यसपछि मात्र अगाडी आउँछन् । अर्थात उत्पादनका शक्तिका सामु मानव चेतना गौण थियो । यसै सिद्धान्त अनुसार कार्लमाक्स यूरोपमा भएको औद्योगिक क्रान्ति र त्यसवाट उत्पन्न भएको पूँजीवादलाई आधारभूत रुपमा सकारात्मक प्रकृयाको रुपमा लिन्थे । पूँजीवादले उत्पादनका सबै समस्या समाप्त गर्नेछ भन्ने कार्लमाक्सको विश्वास थियो । त्यसपछि समाजवादले वितरणको काम गरिदिए पुग्छ भन्ने कार्लमाक्सको ठहर थियो ।
दुर्भाग्यबश इतिहास यस्तो रेखीय बाटोमा हिँडेन । खासगरेर तेस्रो विश्वमा देखापरेका अप्रत्यासित घटनावाट कार्लमाक्स विशेष परिचित थिएनन । एशियायी मुलकमा देखापरेको अस्मिताको आन्दोलन कार्लमाक्सको सुत्रलाई तानतुन गरेर बुझिने कुरा होइन । माक्र्सले मनुष्यले मनुष्यको शोषण गर्ने कुरा यथार्थ औल्याए त्यस विषयक उनको प्रस्थापना अझै प्रासंगिक छ । तर, मनुष्यले मनुष्यको शोषण शुन्यमा गर्ने होइन । मनुष्यले प्राकृतिक सनसाधनको दोहनको क्रममा आफ्नो दाजुभाइको सजातिय शोषण गरेका हुन । बातावरणवादीहरुले यो कुरा औलाएका छन् । प्रकृति र पृथ्वीको कल्पनातित शोषणले मनुष्य जातिको सम्पूर्ण विनाशको पृष्ठभूमि बनाएको छ । यो भनेको माक्र्सवादको विरोध भने होइन । केही माक्र्सवादीले दासक्यापिटलमा पनि माक्र्सको वातावरणीय चिन्ता भेटेका छन् । त्यतिहुँदा पनि परम्परागत अथवा रुढ माक्र्सबादले एशियाको बर्तमान परिवर्तनलाई बुझ्न र बुझाउन नसकेको भन्ने आरोप लगाउन सकिन्छ । यसको अर्थ शास्त्रीय माक्र्सवादको अबमुल्यन होइन । एउटा खास किसिमको माक्र्सवादको मात्र आलोचना गर्न खोजिएको हो । माक्र्सका हकमा कुरा गर्नु पर्दा माक्र्स बर्तमान यूगका महानतम चिन्तक हुन भन्ने कुरामा कुनै कन्चुस्याइ गर्नु पर्ने छैन । माक्र्सलाई नबुझिकन समकालिन विश्वको गतिशास्त्रलाई बुझ्न सकिदैन । र, माक्र्सलाई बुझेकै मानिसले के भन्न सक्छ भने माक्र्सका सुत्रहरुमा अल्मलिने हो भने हो भने एशियाका समस्या बुझ्न बडो अप्ठेरो छ । माक्र्सलाई पनि कदाचित यसकुराको अनुमान थियो, आभास थियो । त्यसैले होला कार्लमाक्सले आफ्नो रचनामा एशियायी उत्पादन प्रणालीको बेग्लै प्रकारको अनुसंधान गर्नु पर्छहोला भनेर स्पष्ट भनेका थिए । यो कुरो हामी सबैलाई थाहा भएकै कुरा हो ।
आज एशियामा सामान्य त र नेपाल र भारत जस्तो देशमा विशेषत देखिएको मूख्य समस्या के हो भने मुलुकमा र समाजमा देखिएका सबैप्रकारका परिवर्तनकारी शक्तिका बीचमा समन्वय हुन सकेको छैन । माथी हामीले संकेत गरे जस्तै भारतमा रामदेव जस्ता पुर्नरोत्थानवादी अन्नाहजारे जस्ता नबगान्धीवादी देखि लिएर सुन्दरलाल बहुगुँडा र मेधा पाटेकर जस्ता पर्यावारणवादी पनि परिवर्तनका पक्षमा उभिएका छन् । महिला आन्दोलन र दलित आन्दोलनको कुरा नगरौं । भारतमा दलित आन्दोलन मजबुत छ । यति हुँदा हुँदै पनि यी सारा आन्दोलनलाई एक सुत्रमा बाँध्न पनि कुनै विचारधारा छैनन् । यसकिसिमको साझा विचारधारा समाजवादी परम्परामा मात्र उपलब्ध हुन सक्छ । तर त्यस तर्फ हामी समाजवादी भनाउदाले ध्यान दिएका छैनौं ।
अद्भूत भविष्य दृष्टिका साथ कुनै समय जयप्रकाश नारायणले सम्पूर्ण क्रान्तिको आह्वान गरेका थिए । थिए । राममनोहर लोहियाले अझै एक कदम अगाडी बढेर सप्त क्रान्तिको संख्या गनाएका थिए । दुर्भाग्यवश रुढ माक्र्सवादीलाई लोहिया र जयप्रकाशको नाम सुन्नासाथ रिगंटा छुटेर आउँछ । हाम्रो सोचाई स्पष्ट छ । भारत र नेपाल जस्तो देशमा देखापरेको सबैप्रकारको संघर्षलाई एकसुत्रमा बाध्ने एउटा सोचको खाँचो छ । त्यो सोच कहाँवाट ल्याउने ? माक्र्सको परम्पराले या समाजवादी आन्दोलनले त्यो सोच हाँसिल गर्नका लागि ठूलो मद्दत गर्दछ । तर, कुनै खास किसिमको माक्र्सवाद नै त्यससोचको पर्याय हो भन्नु गल्ती हुन्छ ।
दोस्रो कुरो विश्वमा आज परिवर्तनको प्रमुख शत्रु को हो ? आँखा चिम्लेर भन्न सकिन्छ विश्वपूजीवाद नै परिवर्तनको सबैभन्दा ठूलो शत्रु हो । विश्व पूजीवादद्वारा पोषित र संरक्षित साम्राज्यवाद नै आज हाम्रो पिठ्यौंको सबैभन्दा गरुंगो बोझ हो । मुलुकको नाम किटन कठिन छ । तर मुलुकको नाम किटने नै हो भने हामीले संयुक्त राज्य अमेरिकाले दुनियामा हैकम गरेको कुरा संकेत गर्न सक्छौं । यसो भन्नाले संयुक्त राज्य अमेरिकाको जनतालाई हामीले भन्न खोजेको होइन । संयुक्त राज्य अमेरिकाको जनताको सहयोग विना विश्वमा क्रान्ति हुन सक्दैन । त्यहाँ पनि अहिले संघर्ष चलिरहेको छ । त्यहाँ पनि अहिले महिला आन्दोलन छ । त्यहाँ पनि युद्ध विरोधी आन्दोलन छ । त्यहाँका कालाहरु संसारको कुनै पनि लडाईमा सहभागी हुन तयार छन् । तिनै कालाहरुको क्रान्ति चेतनाले गर्दा हामीले ओबामाको आगमनलाई आशाको नजरले हेरेका थियौ । ओबामाको आगमन नेपालमा माओवादीको आन्दोलन दिशाविहिनता भए जस्तै भयो । यस्ता सारा आन्दोलन र संघर्षलाई तुहिएको देख्दा झन यो कुरा गहिरिएर बुझिन्छ हामीलाई समाजवादी नव चिन्तनको खाँचो छ ।
संसारमा प्रत्येक देश भित्र विभिन्न प्रकारका आन्दोलन छन् । कुनै रुढ भाषा र शब्दावलीमा सबै आन्दोलनलाई समेटन खोज्दा आन्दोलन समेटिदैनन् । कसैले यी सबै आन्दोलनलाई माक्र्सवादले नेतृत्व देलान भन्लान । कसैले समाजवादले देला भन्लान । कसैले गान्धीवादको आग्रह गर्लान । यस्ता सबै आग्रह प्रतिउत्पादक हुनेछन् । कुनै आन्दोलनको नामले संज्ञाले र व्याकरणले आन्दोलन हुने होइन । उल्टो आन्दोलनले त्यस्ता नामलाई सृजना गर्दछ । आन्दोलनको अगाडी नाम राख्नु भनेको बग्गीको पछाडी घोडा राखेजस्तै हो । मुख्य कुरा आन्दोलनको मर्म हो त्यसपछि नाम आउँछ । नेपालको ६२ – ६३ को आन्दोलन सामान्य जनआन्दोलन थिएन । त्यसलाई विचारधाराको रुढ चश्माले हेर्दा काग्रेस र एमालेले उदारवादको नजरले हेर्न खोज्यो त्यहाँ ऊ असफल भयो । माओवादीले रुढ माओवादको नामवाट हेर्न खोज्यो त्यहाँ ऊ असफल भयो । त्यस्तो गल्ती नगरीकन हामीले आगामी आन्दोलनको स्व्ाागत र तयारी गर्नु परेको छ । हामी आन्दोलन संग हिडने हो । नेतृत्व सम्म दिने कोशिस गर्ने हो । आन्दोलनलाई आफूखुसी डोर्‍याउन खोज्दा प्रचण्डको प्रधानमंत्रीत्वको पुनराबृत्ति हुन्छ ।
आगामी आन्दोलन कुनै पनि हालतमा एकात्मक हुन सक्दैन । समाज र राष्ट्रमा विद्यमान बहूमुखी शक्ति र प्रबृत्तिले गर्दा अबहुने आन्दोलनमा अनिवार्य रुपमा बहुलवादी हुन्छ । एउटा पार्टी विशेष जतिसुकै लोकपि्रय भएपनि त्यस पार्टी विशेषको एकाग्र नेतृत्वमा हुने आन्दोलनले सिंगो समाजलाई डोर्‍याउन सक्दैन । त्यसैले हामीले बहुलवादी विचारधारा र बहुलवादी पार्टीहरुलाई स्वीकार गर्दै जानुपर्दछ । यस्तो बहुलवादी विचारधारा राखेर बनाइने संघर्षले समान्यतया समाजमा अस्थिरता उत्पन्न गर्दछ । हाम्रो जस्तो मूलुकमा अस्थिरता र स्थिरतामा कुन राम्रो भन्ने प्रश्न यसै पनि छदैछ । अस्थिरताको दर्मियान समाजमा उथलपुथल हुन्छ, वर्ग र जातिहरु तलमाथी हुन्छन् त्यो पनि स्वागत योग्य कुरा हुन्छ । लामो समयको अस्थिरताले हाम्रो जस्तो साना राष्ट्र राज्यलाई विदेशीले खेलाई रहन सक्छन् । विदेशीले खेलाई राख्दा, जुनसुकै महाशक्तिले खेलाई राख्दा पनि मानिसको लोकतान्त्रिक चेतना कुण्ठित भएर जान्छ । प्रजातन्त्रवाट हामी लोकतन्त्रमा पुग्न नै सक्दैनौं । अझ गणतन्त्रमा जाने कुरा त कहाँ छ कहाँ । र, यस अवस्थामा हामीले राष्ट्रिय राजनीतिको अबस्थामा पनि जोड दिनु परेको छ । राष्ट्रिय राजनीतिको स्वायत्ततालाई राख्नका लागि एकातर्फ हामीले बहुलवादलाई सम्मान गर्नु पर्दछ भने अर्को तर्फ एउटा मजबुत कार्यकारीको कल्पना गर्नु पर्दछ । त्यसो हुनाले जहिले पनि कार्यकारीको निर्वाचन सदन वा संसदमा भन्दा पनि आम जनतावाट प्रत्यक्ष रुपमा चुनिएको राम्रो हुन्छ ।
संसारमा देखिएको भुमण्डलीकरणले अहिले स्थानीय आन्दोलनलाई बढावा दिएको छ । भुमण्डलीकरणको बढदो चापसंग प्रतिरोध गर्नका लागि लडनका लागि साना साना समुहले अिस्मता खोजी रहेका छन् । स्थानीय भाषा, संस्कृति,सीप कला समेतको कुरा उठी रहेको छ । कदाचित यसै भुमण्डलीकरणको प्रहारले गर्दा उत्तरआधुनिकतावाद बलियो भएको हो । तर, उत्तर आधुनिकतावादले परिवर्तनलाई समाहित गर्न सकेको छैन । होइन भने विविधतामा मात्र एकता हुन सक्छ भन्ने तथ्य हामीले विर्सिनु हुदैन । मानिस विविध छ । त्यो विविधतालाई सम्मान गरेर मात्र हामी एक हुन सक्छौं । तर विविधताको नाममा एक हुनुपर्ने अनिवार्यतालाई पनि विर्सन सकिदैन । माक्र्सका रचनामा यो कुरो अनेकौं पटक उल्लेखित छ ।
उपरोक्त सबै कुरा गर्नको लागि हामीलाई सर्वप्रथम नव चिन्तन चाहिन्छ । भएका विचारधारामा कुनै जीवन्त छ भने माक्र्सवाद नै छ । हामीले माक्र्सवादको निष्कर्ष होइन माक्र्सवादको चिन्तन प्रणालीलाई ग्रहण गर्नु पर्दछ । माक्र्सले आफ्नो चिन्तन प्रणालीलाई प्रस्तुत गर्ने क्रममा एक ऐतिहासिक वाक्य भनेका थिए । मनुष्यले अनेकौं प्रकारले विश्वमा चिन्तन गरिसके आज चिन्तनको खाँचो छैन । आज दुनियाँलाई बदल्ने खाँचो छ । अब भन्नु पर्छ ्, दुनियाँ अचाक्ली बदलिइ सक्यो पहिले यो बदलावलाई बुझौं । माक्र्स आज आएको भए आजको दुनियाँलाई उनले चिन्नपनि सक्ने थिएनन् । आज एकपटक हामीले दुनियाँ बदल्नु मात्र होइन बदल्नु अघि हामीले कस्तो दुनियाँ बनाउन चाहेको हो भन्ने कुराको परिकल्पना पनि अत्यन्त आबश्यक भएर आएको छ । दुनियाँलाई आज सबभन्दा बढी एउटा नयाँ सपनाको खाँचो छ । सपना भन्नु कल्पना होइन । सपना विनाको मानिस बाँच्न सक्दैन । आजको हाम्रो समाजको आबश्यकता भनेको भावी समाजको तस्वीर हो । भावी समाज वर्तमान कै गर्भवाट निस्किन्छ । बर्तमानको गर्भमा के कस्ता भावी समाजका सम्भावना छन् ? त्यसतर्फ छलफल गर्नु पर्दछ । माक्र्सले पनि भावी समाजको रुपरेखा बनाएका थिए तर उनी कल्पनावादी थिएनन् । त्यो गर्नका लागि हामीले सिंगो बीसौं शताब्दीका यावत क्रान्ति, तेस्रो विश्वका यावत क्रान्ति र उथलपुथल, रुस र चीनको क्रान्तिले विश्वमा गरेको योगदान र खासगरी हिन्दुस्थानमा गान्धी, लोहिया र जयप्रकाशको नेतृत्वमा भएको जनआन्दोलनको हामीले अध्ययन गर्नु पर्दछ । र यो भन्नु पछि पर्नु हुदैन कि सबैभन्दा महत्वपूण हामीलाई २०६२ -६३ को जनआन्दोलन नै हुनेछ । त्यस शिक्षाको निर्देशन स्पष्ट छ नेपालमा हामीले समाजवादको वाटोमा हिडेर मात्र विकल्प भेटन सक्छौं । त्यो विकल्प कुनै निर्दलिय व्यक्तिको नेतृत्वमा हुन सक्दैन । थुप्रैदलहरुले साझा मोर्चा बनाउनु पर्दछ । थुप्रै दलहरुले साझा प्रोग्रामहरु बनाउनु पर्दछ । अर्को शब्दमा भन्ने हो भने कुनै न कुनै प्रकारको ढीला ढाला सबै अटाउने मोर्चा बनाउनै पर्दछ । माओत्सेतुङको शब्दमा भन्ने हो भने संयुक्त मोर्चाको जादुई हतियारको एउटा प्रयोग अझै बाँकी छ ।
(आइकोरको एशिया प्रशान्त क्षेत्रीय कमिटीले काठमाडौंमा आयोजना गरेको साम्राज्यवाद विरोधी सेमिनारका लागि कांग्रेस नेता गिरीले तयार पार्नुभएको कार्यपत्र )
From ONLINEKHABAR
Thank you for Visiting Us. Comment us @ http://www.facebook.com/subichaar

Comments

Popular posts from this blog

राष्टिय गितहरु डाउनलोड गर्नुहोस ।

For Download Click on Songs Title. Download will start automatically. Gaucha Geet Nepali Jyoti ko Pankha Uchali Jaaga Lamka Chamka hai naujawan ho Paschim koi purba Ghar Ma Jhukdai Na jhukne Nepal ko Choro

Happy Dashain

HAPPY BIJAYADASHAMI AND DIPAWALI TO U AND YOUR FAMILY