Skip to main content

बिपी र समाजवाद




शोभाकर पराजुली


बिपी कोइरालाले लोकतान्त्रिक किसिमबाट व्यवस्थित रूपमा समाजवाद स्थापनाका लागि वैचारिक, आर्थिक, दार्शनिक र साहित्यिक क्षेत्रको नेतृत्व गर्नुभएको थियो । उहाँको लक्ष्य जनताको सम्पत्ति सरकारले लिएर समानता होइन, सबै जनताका आधारभूत आवश्यकता पूरा गरेर सम्पत्तिको समान वितरण थियो । यो समानताको पूर्वाधार विकास, एकता, मेलमिलाप आदि हुन् । यसका लागि सहकारी बलियो आधार हुन सक्छ भन्ने उहाँको मान्यता रहेको हो । साम्यवादमा लोकतन्त्र थपिएमा त्यो समाजवाद हुन्छ भन्ने उहाँको बलियो विश्वास थियो । समाज विकासका क्रममा लोकतन्त्र र बहुलवादले द्वन्द्वात्मक भौतिकवादलाई स्वाभाविक र अपेक्षाकृत शान्तिपूर्ण किसिमले व्यवस्थित गर्छ र समाजलाई सबैभन्दा छिटो रूपान्तरण गर्ने माध्यम यही नै हो भन्ने विश्वका अनुभवले देखाएका छन् । बहुलवादको पूर्ण इमानदारीसाथ भएको अनुसरणले समाजलाई अझ व्यवस्थित गर्न सकिन्छ ।
नेपाली कांग्रेस स्थापनाका प्रमुख योजनाकार र वैचारिक आधार उहाँ नै हुन भएको हो । संगठन र वैचारिक स्पष्टताका लागि उहाँले महत्त्वपूर्ण भूमिका खेल्नुभएको हो । साम्यवादमा लोकतन्त्र थपिदिए समाजवाद हुन्छ भनेर समानतालाई लोकतन्त्रले मात्र ग्यारेन्टी गर्न सक्छ भन्ने जनतालाई बुझाउन उहाँको प्रयास रह्यो । विकास र समानताको समायोजन आवश्यक छ र यसो भएन भने समानता गरिबीको वितरणजस्तो मात्र हुन पुग्छ भन्नेमा उहाँ अत्यन्त प्रस्ट हुनुहुन्थ्यो । यो पक्षलाई अहिले चीनले पनि अँगालेको छ । उहाँ राजनीतिज्ञले आँखा र कान खुला राख्नुपर्छ भने
र राजनीतिलाई धर्म र संस्कार होइन, वैज्ञानिक रूपले हेर्नुहुन्थ्यो र हेर्न सिकाउनुहुन्थ्यो । समाजवादल्ााई समय र परिस्थितिअनुसार विकास र परिष्कृत गर्नुपर्ने हुन्छ । उहाँको विचारलाई हामी यसरी पनि बुझ्न सक्छौँ कि औषधि विज्ञानमा होस् वा यातायात क्षेत्र वा अरू कुनै क्षेत्रमा होस्, नयाँ प्रकारको बढी फाइदाजनक सोच र पद्धतिको विकास भएमा हामी खुसीसाथ नयाँ प्रकारको पक्षलाई आत्मसात् गर्छौं र पुरानोलाई सजिलैसँग छाड्छौँ । विज्ञानका अन्य विधामा पनि अझ आधुनिक विचार आउनासाथ पुरानोमा माया रहँदैन र नयाँ विचारलाई वा तकनिकीलाई अपनाइन्छ । राजनीतिमा यो झन् आवश्यक हो । यसका लागि वातावरण भनेको लोकतन्त्र र बहुलवाद नै हो । राजनीतिमा जनउपयोगी र जनहितकारी विचारलाई स्वाभाविक रूपमा स्वीकार गर्नु,

त्यस्तो अवस्थाका लागि आफू तयार रहनु नै लोकतान्त्रिक समाजवादको लक्ष्य हो भन्ने महामानवको मूलमन्त्र हो । उहाँले लोकतान्त्रिक समाजवादको लक्ष्य भनेको जनताको सर्वोत्तम हित हो, यसका लागि र मानिसका आवश्यकता कमसेकम मूलभूत विषयमा समान छन् भन्ने मान्यताबाट राजनीतिक र आर्थिक यात्रा सुरु हुनुपर्छ भन्ने मान्यता लिनुभएको हो । ती आवश्यकता पूरा गर्दै बढीभन्दा बढी समानताका लागि काम गर्नुपर्छ भन्न्ो मान्यता बिपीको मान्यता हो ।

त्यस्तै, बिपीले उतिखेरै भन्नुभएको थियो कि राजालाई लोकतन्त्र चाहिँदैन भने जनतालाई पनि राजतन्त्र चाहिँदैन । हाम्रो लडाइँ सधैँ राजासँगै हुने हो भने राजसंस्थालाई किन मान्ने ? लडाइँ नै गर्नुपरे पनि अर्कोसँग गर्ने । यसले बिपीको राजसंस्थाप्रतिको सोच रणनीतिक थियो भन्ने प्रस्ट हुन्छ । राजसंस्था वा कुनै पनि पक्षलाई समानताको र राष्ट्रियताका पक्षबाट उहाँले हेर्ने गर्नुभएको हो ।

समानताका सम्बन्धमा महामानव बिपीले प्रस्ट पार्नुभएको छ । उहाँका अनुसार समाजवादको एउटा लक्ष्य छ, जसले यस महान् आन्दोलनलाई प्रेरणा दिन्छ, त्यो हो समानता । समानता भनेको राजनीतिक समानता, आर्थिक समानता । समानताका दुईवटा पूर्वावस्था छन् ।

क) समाज दैवी संरचना होइन । त्यो विशुद्ध भौतिक व्यवस्था हो, जसको उद्देश्य हो, समाजका सदस्यको सर्वाधिकार कल्याण र सुरक्षा । कल्याण र सुरक्षाको अर्थ शुद्ध भौतिक छ, आध्यात्मिक होइन ।
ख) समाजका सदस्यहरूको आकांक्षा र आवश्यकता प्रायः समान हुन्छन् । अर्थात् खाने, लाउने, बस्ने आश्यकता प्रायः सबैको हुन्छन् । उनीहरूको कला या विज्ञानको वृत्ति पनि प्रायः समान हुन्छन् । जसका लागि आफ्नो वृत्ति विकास गर्न सबैले समान अवसर पाउनुपर्छ ।
बिपीले समाजवादलाई राजनीतिक रूपामा लोकतन्त्र र आर्थिक रूपमा विकास र आर्थिक समानताको फ्युजन हो भन्ने धारणा राख्नुभएको छ । विकासविनाको समानता गरिबीको वितरण वा गरिब बनाउने समानता हुन्छ । गाँस, बास, कपास, शिक्षा, स्वास्थ्य र उचित वातावरण समाजवादको न्यूनतम लक्ष्य भने हुँदै हो । कम्युनिस्टले पनि समाजवाद भन्ने गरेको सवाल उठ्न सक्छ । उहाँका अनुसार कम्युनिस्ट र समाजवादीमा एउटा प्रमुख भिन्नता छ, त्यो हो समाजवादी आफूले नराम्रो गरेमा वा राम्रो गर्न नसकेमा वा अझ राम्रो विचार आएमा त्यसलाई सैद्धान्तिक रूपमै आत्मसात् गर्न सक्नुपर्छ भन्नेमा प्रस्ट हुन्छन् । राम्रो गर्न सक्नेलाई पनि नराम्रो गरेमा जनताले मतका माध्यमबाट हटाउन सक्ने आवश्यकतालाई अपरिहार्य मान्छन् र यस मान्यतालाई आफ्नो लक्ष्यमा राख्छन् । त्यसले नयाँ विचार र उपयुक्त सोचलाई बढावा दिन्छ, जुन विकास र समानतालाई राम्रोसँग अगाडि बढाउने माध्यम हो ।

कम्युनिस्टको समाजवाद भनेको एकदलीय तानाशाही व्यवस्था हो जसमा सर्वहाराको अधिनायकत्वका नाममा नेताहरूको गरिब जनतामाथि अधिनायकत्व हुन्छ । जनअधिनायकत्वका नाममा कम्युनिस्टहरूको अधिनायकवाद चल्छ र सर्वहारालाई वास्तवमा दासका रूपमा व्यवहार हुन्छ । लोकतन्त्र नहुँदा गरिबहरूको दल र नेता छान्ने अधिकार हुँदैन र कम्युनिस्टले नै देशमा एकछत्र राज गर्छन् । कम्युनिस्ट व्यवस्था गरिबविरोधी व्यवस्था भएकाले नै गरिबलाई आफूहरूको भन्दा राम्रो विचार आएमा वा उनीहरूभन्दा बढी गरिब हितकारी विचार अएमा शान्तिपूर्ण रूपमा मत दिएर सत्तामा पठाउने अधिकार दिँदैनन् । उहाँको दर्शनको चुरो यो पनि हो ।
महामानव बिपीले राष्ट्रियताका सम्बन्धमा प्रस्ट धारणा राख्नुभएको छ । उहाँका अनुसार, राष्ट्रियताको भावनात्मक पक्ष यस्तो छ ।

१. जनता
२. जनताको अगाडि उपस्थित समस्या
३. त्यसलाई सबैले मिलेर समाधान गर्ने सामूहिक प्रयत्न र
४. त्यस प्रयत्नमा अनुभव भएको एकताको भावना नै राष्ट्रियताका तत्त्व हुन् ।

साहित्यमा समेत बिपी जहिले पनि समानता, गरिबमुखी विकास, मानवअधिकार लैंगिक समानता र शान्तिका पक्षमा रहनुभएको पाइन्छ । मोदिआइनमा उहाँले विनाशबाट शान्ति होइन, एकताबाट मात्र शान्ति र विकास तथा समानता सम्भव छ भन्ने कुरा गैरराजनीतिक रूपमा उल्लेख गर्नुभएको छ । तीन घुम्तीमा महिलाको समानताका पक्षमा उहाँको कलम बेजोड रूपमा चलेको छ । सुम्निमामा मानवीय समानता र मानवताका पक्षमा उहाँ उभिनुभएको छ । विभिन्न कथामा गरिबको हित नहुने विकास विकास नै होइन भन्ने तथ्यलाई पुष्टि गर्नुभएको छ ।
अहिलेको परिप्रेक्षमा महामानव बिपीले लिएको लक्ष्य र बाटो नै विश्व र नेपालको बाटो हो भन्ने देखिएको छ । नेपालका सन्दर्भमा अहिलेका सबै राजनीतिक शक्ति मिलेर कसैले कसैलाई निषेध नगर्ने र विकास र समानताको पक्ष अवलम्बन गरेपछि समाजप्रतिकूल विचार आफैँ हराएर जान्छ र स्वतः बिलाउँछ भन्ने उहाँको मान्यतालाई हामीले आत्मसात् गर्न सक्नुपर्छ । बिपीको लक्ष्य र देशको आवश्यकता पनि यही नै हो ।
sobhakarp@hotmail.com

Comments

Popular posts from this blog

राष्टिय गितहरु डाउनलोड गर्नुहोस ।

For Download Click on Songs Title. Download will start automatically. Gaucha Geet Nepali Jyoti ko Pankha Uchali Jaaga Lamka Chamka hai naujawan ho Paschim koi purba Ghar Ma Jhukdai Na jhukne Nepal ko Choro

Happy Dashain

HAPPY BIJAYADASHAMI AND DIPAWALI TO U AND YOUR FAMILY